בית המשפט: "הישיבות הקטנות יהנו מפטור מלימודי ליבה, לצד המשך תקצובם"

    שלום בידרמן | צילום: אלי קובין No Comments on בית המשפט: "הישיבות הקטנות יהנו מפטור מלימודי ליבה, לצד המשך תקצובם"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מאבק משפטי מורכב שהסתיים לאחרונה, דחה בג"ץ ברוב קולות את העתירה שהוגשה לפני כ-4 שנים נגד 'חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים', המקנה למוסדות חינוך חרדיים פטור מלימודי ליבה, כשבמקביל הם מתוקצבים על ידי משרד החינוך.

    כאמור, לפני כחודש, נדחתה העתירה ברוב של שבעה שופטים אל מול שניים.

    העתירה הקנטרנית, הוגשה על ידי פרופסור אמנון רובינשטיין, פרופסור אוריאל רייכמן, האלוף במיל' אלעזר שטרן ועוד. העותרים ביקשו לקבוע כי החוק שנחקק ב-2008 ומאפשר למוסדות חינוך חרדיים המלמדים בנים במסגרת ישיבות קטנות (שבהן לא לומדים מקצועות חול), להיות פטורים מ"תוכנית הליבה" המחייבת את כלל תלמידי ישראל – אינו חוקי.

    "מדובר בעתירה חריגה, שבה מבקש צד שלישי כי נחייב את המדינה לנהוג בפטרנליזם כלפי אחר", כתב השופט גרוניס. "אף שייתכן, כי דרישה מן המדינה לנהוג בפטרנליזם כלפי צד שלישי עשויה להתקבל במקרים קיצוניים, מובן שענייננו אינו נמנה עליהם. מאפיין ייחודי נוסף של העתירה הוא, כי לאמיתו של דבר, זו עתירה המבקשת לקדם אינטרס ציבורי רחב, במחיר של פגיעה בזכויות (שייתכן שהן חוקתיות) של אחרים".

    אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי אונו, לקחה על עצמה לייצג את צד הישיבות הקדושות ולצד קליניקה משפטית שהקימה לעניין זה, שכרה גם את עו"ד אביעד הכהן, אשר ביחד הובילו בסופו של דבר לדחיית העתירה- ולהשארת המצב על כנו, בו נהנות הישיבות מאוטונומיה חינוכית (ופטור מלימודי ליבה), לצד תקצוב הולם של המוסדות ממשרד החינוך.



    0 תגובות